mandag 11. oktober 2010

Long time, no speak...

Og igjen ble det lenge siden sist. Jeg har en stoor utfordning om jeg skal klare dette her...
Jeg må virkelig bli flinkere til å skrive, jeg vet det her *kjefte på seg selv*

Men ikke bli for skuffa om det ikke kommer mye nå med det første, for her skjer ikke en ting når jeg bare har en liten jobb som tar opp 0,5 til 1 dag i uka xD

I går - Søndag - var jeg og mamma på plantasjen og jeg fikk meg to søte små blomster =D
 



Eller... En blomst og en kaktus =D




Er de ikke søte? =D



Men jeg tenkte å gjøre en liten forandring; for siden jeg har blitt intervjuet av Silje Rønne fra Mediaplanet - temabladet til Dagbladet, så tenkte jeg at jeg kansje kunne skrive litt her om hvordan det er å ha Psoriasis (pso som jeg kommer til å skrive).
Skrive om hvordan min hverdag er når jeg begynner på skolen igjen i Januar.
Og ikke minst få ut noen av frustrasjonene mine om verden og folka her xD

Dere kan lese mer om Silje på siden hennes; http://www.siljejournalist.no/

Jeg har også blitt intervjuet og filmet av Abbot - som jobber med et prosjekt kalt "Under the Spotlight" sammen med Psoriasisforbundet.
På  http://underthespotlight.com/theirstories.html  kan dere lese og høre historier fra voksene psoriatikere fra Danmark, Sverige og Tyskland. Jeg tror kansje norske filmer kommer ut der etterhvert om jeg har skjønt Abbot riktig.

Om dere lurer på noe ang pso får dere bare spørre, så svarer jeg så godt jeg kan og håper det hjelper i forståelse om denne type eksem...

Preikas! =P

2 kommentarer:

  1. Hei så flott at du skriver om psoriasis - har lært meg en del om denne sykdommen etter at jeg ble aktiv i Norsk Psoriasisforbund og Atopikerutvalget. Har selv to barn med eksem og vi er klare for Grand Canaria tur i morgen.

    Du kan lese mer om oss på eksembloggen vår.
    Skal følge med på bloggen din:)

    SvarSlett
  2. tusen takk, og KOS dere på Gran Canaria! Er en kjempefin øy =D Savner reiser ned dit ;)

    SvarSlett